יום שישי, 21 באוגוסט 2015

חמין ברזילאי עם שעועית שחורה - פיג'ואדה


כבר לפני שנים רבות ( הכל בגלל שאני מאוד מתגעגעת לסבתא סוניה.... המשפט חוזר לי בזמן האחרון) הכנתי את המנה הזו לחברה ברזילאית שעברה לאנגליה והתגעגעה מאוד הביתה. עשיתי חיפוש מדוקדק אחר המתכון המקורי למאכל הברזילאי המסורתי הזה פיג'ואדה, במקור הוא עשוי מבשר חזיר, חלקי פנים שונים ובכלל הוא מאכל של עניים, מנחם ומשביע. החברה הזו ובן זוגה שומרים על כשרות ולכן שיניתי את הרכב הבשר שיתאים להם אך המתכון החביב עלינו הוא זה עם הפנצ'טה או בייקון מעושן- נתון לשיקולכם וטעמכם האישי.

אך אם ישנה גמישות עם סוג הבשר, אין גמישות כזו עם הירקות והתיבול- הפלפל האדום מוסיף גם צבע וגם טעם רענן לתבשיל שבושל שעות רבות. עלי הדפנה גם הם נותנים טעם חיוני וכנ"ל הסלרי, השום ורק מלח ופלפל לא מתוחכם ולא מתקשקש- פשוט וטעים.

אולי בגלל השעועית השחורה שהיא קלילה יותר וכנראה גם התיבול- זו מנה שגם בקיץ חם רוצים לאכול- היא לא כבדה כמו החמין היהודי המוכר לנו, אם רוצים אפשר לישון אחרי האוכל אבל זו לא חובה...





חמין ברזילאי עם שעועית שחורה - פיג'ואדה

חומרים- כמות ל- 6-8 סועדים

500 גרם שעועית שחורה – שהושרתה 8 שעות במים וסוננה
200 גרם פנצ'טה או חזה אווז מעושן או בשר מעושן אחר עם שומן או נקניקיות כגון צ'וריסו- חתוך לקוביות של כס"מ.
3 בצלים קלופים חצויים ופרוסים
6 גבעולי סלרי קצוצים
פלפל אדום קצוץ דק
1 ק"ג בשר בקר כגון כתף שמתאים לבישול ארוך חתוך לקוביות של 4X4 ס"מ
6 שיני שום קלופות ופרוסות
4 עלי דפנה
מלח/ פלפל שחור
שמן זית לטיגון
פטרוזיליה להגשה- לא חובה

הכנה-
  • לא לשכוח להשרות שעועית ללילה או 8 שעות לפחות
  • מחממים תנור ל- 120 מעלות
  • מחממים על אש בינונית סיר, שגדול מספיק להכיל את כל החומרים אחר כך, עד שחם מאוד. מוסיפים שמן זית ומיד מצרפים חלק מנתחי הבשר. חשוב לא להעמיס יותר מידי חתיכות יחד כדי שהבשר ישחים ולא סתם יתבשל במיץ של עצמו. משחימים את הבשר מכל הצדדים וכל נגלה שהשחימה מספיק מוציאים ומניחים בקערה. חוזרים על שלב זה לכל ניתחי הבשר.(2)
  • לאותו הסיר, לאחר שהוצאנו את כל הבשר, מכניסים את נתחי הפנצ'טה ( או התחליף שניבחר)ומטגנים עד שמשחים מוסיפים את הבצל, סלרי והפלפל האדום ומטגנים יחד לריכוך והשחמה קלה.(3,4)
  • מוסיפים את פרוסות השום ועלי הדפנה מערבבים קלות ומוסיפים את השעועית המושרית, הבשר המושחם וכל הנוזלים שהצטברו בינתיים בקערה מטבלים במלח ופלפל שחור. מוסיפים מים לכיסוי. מרתיחים על הגז.(5,6)
  • מכינים עיגול מנייר אפייה, בקוטר פתח הסיר מניחים בזהירות מעל הכל. סוגרים עם מכסה שיכול להכנס לתנור אוטמים היטב עם נייר אלומיניום מסביב. מכניסים לתנור ל- 5 שעות לפחות.(7,8)
  • להגיש חם עם אורז לבן.


את המתכונים אני נותנת לכם באהבה רבה.

אשמח מאוד לשמוע מכם- מה חשבתם, האם ניסיתם, הצליח? או חלילה לא? רוצים לדעת אם אפשר לשנות 
משהו? היה משהו לא ברור? כתבו לי בתגובות כך שאדע.

בתאבון
פז


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה