יום שבת, 29 בנובמבר 2014

עוגיות נחמה

אחד הדברים הטובים באנגליה הוא מבחר העוגיות בסופר, לא סתם עוגיות, עוגיות נפלאות, איכותיות, כאלו שהן כל כך טובות שאין צורך בכלל לאפות בבית, כאלו שהן לא רק טובות הן גם לא עולות הרבה.... כאלו שפותחים את החבילה ולא עוצרים עד שהיא נגמרת...כאלו שמתגעגעים אליהן כשאין איפה לקנות אותן.... מממממ כאלו בדיוק....

אז מצאתי מתכון לעוגיות הדיג'סטיב (Digestive Biscuits) שאני הכי אוהבת הן לא מאוד מתוקות וללא השוקולד הן מושלמות עם חתיכת גבינה טובה. המתכון קלאסי, אני שיניתי אותו לטעמי ולכמות ששווה להכין בבית, כי לא הכל טוב באנגליה... כשמתארחים בד"כ העוגיות מוקצבות .... קשה לנפש הישראלית ולטורפי העוגיות בעיקר....

עוגיות הדיג'סטיב קבלו את שמם בשל אפקט הבריאות הלא מעורר של מרכיבי העוגיה על מערכת העיכול.... מעורר תאבון כמו אוכל אנגלי ממוצא.... אבל נכון עם תכולה רבה של שיבולת שועל וקמח מלא, מעט סוכר ושוקולד במידה מה יכול להיות טוב יותר ?!

העוגיות האלו נפוצות עם שכבה של שוקלד, מריר או חלב מעל אך ניתן למוצאן גם בגירסה הנטולה. במתכון הזה הוספתי להן את השילוב המופלא של שוקולד ומרשמלו- המתכון המנצח של הס'מורס (S’mores) עוגיות המדורה האנגלוסקסיות, הפעם בגירסה ללא מדורה.





עוגיות שיבולת שועל בריאות Digestive Biscuits

חומרים- לכ-45 עוגיות בקוטר 4.5 ס"מ
½ 1 כוסות פתיתי שיבולת שועל
½ 1 כוסות קמח מלא
1 כפית אבקת אפייה
½ כפית מלח
½ כוס סוכר חום
150 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות
5-6 כפות חלב
לס'מורס-
מרשמלו
שוקולד מריר קצוץ גס
הכנה-
  • מחממים תנור ל- 190 מעלות. מרפדים שתי תבניות בנייר אפייה.
  • למעבד מזון  מכניסים את כל חומרי העוגיות פרט לחלב ומעבדים ליצירת תערובת פירורית.
  • בהדרגה מוסיפים את החלב, שימו לב יתכן שלא צריך את כל הכמות הרשומה. מוסיפים את החלב עד שהבצק מתחיל להתגבש לגוש אחד.
  • בזהירות מוציאים את הבצק מהמעבד ולשים אותו מעט ליצירת כדור אחיד. יש להקפיד לא ללוש יותר מידי.
  • מחלקים את הבצק לשני חלקים. לוקחים כל חלק ומרדדים בין שני ניירות אפייה לעובי של כ- ½ ס"מ. תוך כדי רידוד מומלץ מידי כמה תנועות עם המערוך להפריד את הנייר מהבצק בכדי לבדוק שהוא לא נדבק אליו ( לא לשכוח להפוך ולבדוק גם את הנייר התחתון) אם הבצק דביק מעט מומלץ להכניסו לאחר הרידוד לכ- 10 דקות למקרר להתקשות.
  • קורצים עיגולים מהבצק ומסדרים אותם ברווחים זה מזה על התבנית המרופדת- 1
  • מקררים 10 דקות במקרר.
  • מכניסים לתנור, אופים כ- 15 דקות עד שהעוגיות מזהיבות. מוציאים ומקרררים היטב- 2
  • בשלב זה העוגיות מוכנות לאכילה. או שאפשר בשלב זה לצפות אותן מצד אחד בשוקולד או להמשיך לשלב הבא של הס'מורס.
הכנת הס'מורס-
  • מחממים תנור ל- 180 מעלות
  • מניחים על תבנית אפייה מרופדת בנייר אפייה כמה עוגיות שרוצים ומעלין מניחים מהשוקולד הקצוץ והמרשמלו ( אני שמתי חצי מרשמלו שכן העוגיות שלי יחסית קטנות) מכסים בעוגיה נוספת. 3 ו-4 
  • מכניסים לתנור  לכ-5 דקות עד שהשוקולד והמרשמלו נמסים. שימו לב שהעוגייה המכסה עשויה להחליק, אל דאגה, כשמוציאים את התבנית מהתננור מחזירים אותן למקומן עם מעט לחץ.
  • מקררים כשתי דקות וזהו הכל מוכן לאכילה.

כל מה שצריך עכשיו זה כוס תה אנגלי חזק עם חלב ולהנות!!!

6 תגובות:

  1. הי
    האם ניתן להמיר את החמאה בשמן ואם כן באיזו כמות?

    השבמחק
    תשובות
    1. לא ניסיתי, אבל נראה לי שאפשר להשתמש בכ- 100 גרם שמן קוקוס במקום החמאה..... בלי אחריות. אם ניסת אשמח לשמוע איך יצא ואם אני אהיה זריזה ממך העדכן :-)

      מחק
  2. הכנתי אותן והן נהדרות! בדיוק כאלו חיפשתי :) אכלתי כאלו תוצרת איקאה :) במחיר שערורייתי, וחיפשתי מתכון. הנחתי שיהיה משהו פשוט להכנה. תודה רבה!

    השבמחק

  3. Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

    Giaonhan247 chuyên dịch vụ vận chuyển hàng đi mỹ cũng như dịch vụ ship hàng mỹ từ dịch vụ nhận mua hộ hàng mỹ từ trang ebay vn cùng với dịch vụ mua hàng amazon về VN uy tín, giá rẻ.

    השבמחק
  4. אפשר עם שמן זית?

    השבמחק