יום ראשון, 16 בנובמבר 2014

קובלר פירות סתיו

זהו סופית הסתיו בשיאו והיקום, שלנו לפחות, נע לכיוון החורף בצעדי ענק. לחגיגות הסתיו צרפתי את פירות סוף הקיץ עם פירות הסתיו קצת קינמון לחימום ווניל לטעם ומעל מאפה מתקתק ומנחם. המנה הזו הינה מהקלסיקות האנגליות צועדת אומנם לאחר הקרמבל אך מנחמת עוד יותר ממנו.

השם שלה קובלר ניתן לה בשל ה- cobblestons road הדרכים העתיקות המרוצפות בחלוקי נחל, דרך רומית ישנה כמו שחדי העין יוכלו לזהות מהתמונות. את המנה ניתן להכין בתבנית גדולה ולהגיש לכל אחד בצלחת שלו מהכלי הגדול או במנות אישיות כמו שאני הכנתי ואז כל אחד מקבל חתיכת דרך מרוצפת אישית. במנות האישיות קרצתי עיגולים קטנים של הבצק למנה הגדולה ניתן להכין עיגולים גדולים יותר. ישנם קובלרים מלוחים במילויים שונים אני בחרתי, כמו בדרך כלל, להגיש לכם מתכון מתוק.

יש להגיש את המנה חמה מהתנור אפשר לצרף לה גלידת וניל או יוגורט סמיך או כמו אנגלים טובים עם custard  חם, שזהו למעשה הפודינג וניל המוכר לנו, שאותו מכינים כמו קרם פטיסייר, הוא נקרא בקרב מקצועני הקונדטוריה קרם אנגלז. הגיבורים והמוכשרים מכינים אותו ללא קורנפלור או קמח, החששנים, כמוני, שהרסו קרמים רבים, לא בונים על הסמכה מחלמונים בלבד ומוסיפים לו ככפית קורנפלור שמונעת ממנו מלההפך לחביתה מקושקשת ומסמיכה אותו בדיוק במידה שניתן למזוג אותו על המאפה אך הוא לא נוזלי כמו חלב אלא סמיך יותר ומפנק. הכנתו זהה להכנת קרם פטיסייר אך מוסיפים רק כפית גדושה קורנפלור ומבשלים בזהירות עד להסמכה הרצוייה מגישים חם על המאפה החם.




קובלר פירות סתיו

חומרים- ל-6 צלוחיות אישיות

ללפתן הפירות-
8 שזיפים אדומים חתוכים לקוביות
4 תפוחי עץ גרני סמיט קלוף וחתוך לקוביות
4 אגסים קלופים וחתוכים לקוביות
מקל וניל חצויי
3 מקלות קינמון
חצי כוס סוכר
כפית גדושה קורנפלור+ ¼ כוס מים קרים


לקובלר-
200 גרם קמח תופח מנופה
100 גרם חמאה חתוכה לקוביות
3 כפות גדושות סוכר דק
קורט מלח
100 מ"ל יוגורט ( לא בהכרח צריך הכל)
סוכר לזרייה

הכנה-
  • לחמם תנור ל-190 מעלות

הכנת הלפתן-
  • את כל חומרי הלפתן מכניסים לסיר ( פרט לקורנפלור ולמים) ומבשלים על אש נמוכה עד שהפירות מתרככים מעט, כל הסוכר נמס וניחוח מתקתק עולה מהסיר.
  • ממיסים את הקורנפלור במים יוצקים בזריזות ותוך ערבוב לסיר הפירות ומערבבים היטב. מכבים את האש.

הכנת הבצק-
  • כאשר הפירות מתבשלים מתחילים להכין את הבצק. לקערה גדולה מכניסים את הקמח המנופה, סוכר, מלח וחמאה מעבדים את הכל יחד עד ליצירת פירורים קטנים.
  • מוסיפים מחצית מכמות היוגורט ומתחילים לעבד עד ליצירת גוש בצק במידת הצורך מוסיפים עוד מהיוגורט.
  • מוציאים את כדור הבצק מהקערה מניחים אותו בין שני ניירות אפייה ומרדדים את הבצק לעובי של כסנטימטר וחצי. קורצים עיגולים קטנים של בצק, אם צריך ניתן לקמח את החותכן קלות בכדי למנוע הדבקות. במידה והבצק נדבק לנייר האפייה ניתן גם אותו לקמח קלות. חוזרים על התהליך עד שכל הבצק קרוץ לעיגולים קטנים.

הרכבת המנות-
  • ממלאים את הכלים בלפתן הפירות. מסדרים אותם על תבנית אפייה.
  • מעל מסדרים את עיגולי הבצק.
  • זורים מעל הכל מעט סוכר.
  • אופים כ- 30 דקות עד שהבצק מזהיב.
  • מגישים חם עם תוספת של יוגורט, קרם אנגלז או גלידת וניל.

 זה הפיצויי על העבודה הקשה J


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה