יום שישי, 27 בינואר 2012

עוגת ממתקים


במרוץ החיים לא פעם  דווקא החגיגות נדחקות לאחור. בדרך כלל זה במסגרת פסטיבל ימי ההולדת של הילדים לאחר העוגה למסיבה, העוגה לכיתה, העוגה למשפחה פתאום הילד מגיע ומודיע שדווקא גם בחוג הג'ודו וגם בחוג ציור  מביאים עוגה לכולם. הפעם זה קרה לי עם חגיגות הגיליון ה- 300 של מגזין המושבות, כך קרה שבהתראה קצרה הכנתי את עוגת יום ההולדת הנפלאה הזו. זו עוגה שמתאימה כשרוצים לעשות רושם וממש אין זמן. יוצאת עוגה עם שקית הפתעה בצלחת אחת.

העוגה מופיעה בגרסאות שונות בבלוגים רבים ברחבי העולם אני ניצלתי חומרים תוצרת הארץ. מקל על העבודה אם משתמשים באצבעות כיף כף הן מסודרות ברביעיות וצריך קצת פחות לתמרן בהרכבתן על העוגה. אני מצרפת לכם מתכון לעוגת שוקולד אך אפשר להשתמש בכל עוגה שאתם אוהבים.

אי לכך המון מזל טוב למגזין המושבות ולצוות המקסים – אני כבר עובדת על עוגת הגיליון ה- 600 אז לא יתפסו אותי לא מוכנה!





עוגת ממתקים


חומרים: לעוגה בקוטר 24 ס"מ                  
           2 כוסות סוכר
           2 כוסות קמח תופח
           3/4 כוס קקאו- לא מתוק
           11/2 כוסות מים
           1 כוס שמן
           4 ביצים
           כפית תמצית וניל
לציפוי- גנאש שוקולד חלב או מריר:
          150 גרם שוקולד
          מיכל שמנת מתוקה
לקישוט: אצבעות שוקולד ( כיף כף או אצבעות של עלית)
             עדשי שוקולד
             סרט בד צבעוני ועליז.

הכנה:
לחמם תנור ל- 170 מעלות
לערבב את כל החומרים יחד
לצקת לתוך תבנית 24 עגולה מרופדת ומשומנת
לאפות כ- 40 דקות עד שקיסם יוצא יבש לקרר היטב.
בשלב זה צריך לבדוק שגובה העוגה נמוך בכסנטימטר מגובה האצבעות, אם העוגה גבוהה יותר יש להוריד ממנה פרוסה מהחלק העליון בכדי לאפשר מקום לעדשים מאוחר יותר.
הכנת הקרם- להמיס יחד במיקרו או בעדינו על הגז שמנת ושוקולד. לקרר היטב ולמרוח על העוגה.
כשציפוי הגנאש עוד טרי על העוגה בעדינות להעמיד את אצבעות השוקולד בצמוד לעוגה ולקשור את הסרט מסביב. (לא כמו בתמונות לאחר הניסוי הסתבר שרצויי לקשור את הכל יחד כמה שיותר מהר ולא לנסות להתעלם מכוח הגרביטציה )
לפזר את העדשים במרכז העוגה ולהגיש.
רק בשמחות!!!

14 תגובות:

  1. איזה עוגה מדהימה!
    רעיון מקסים לעוגת יום הולדת.
    הולכת להציע לביתי עוגת יום הולדת שכזו.
    פז תודה רבה!

    השבמחק
  2. אשמח לדעת בכמה אצבעות כיף כף השתמשת?

    השבמחק
    תשובות
    1. על העוגה הזו יש כ- 33 יחידות אך צריך לדאוג לכמה עודפים למקרה שהקוטר של העוגה גדול יותר.
      בהצלחה

      מחק
  3. העוגה יוצאת גבוהה ?!

    השבמחק
    תשובות
    1. כן, אני אפיתי אותה בתבנית בקוטר 24 ס''מ והייתי צריכה קצת להנמיך אותה, בכדי שלא תבלוט מעל הכיף כף.

      מחק
  4. היי,
    רשמת בכוסות מים 11/2
    סליחה על השאלה, אבל זה 11 או 12 כוסות או 11 וחצי כוסות?

    השבמחק
  5. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  6. אם אין לי קמח תופח ואני משתמשת בקמח כוסמין. זה יצא טוב או שאני צריכה להוסיף א"א? ואם אני צריכה להוסיף א"א כמה צריך? . תודה רבה, רעיון מהמם.

    השבמחק