יום שישי, 24 באוקטובר 2014

מי אמר מילקי ולא קיבל? שתי גירסאות אתם תחליטו....

סערת המילקי..... בארה"ב נותנים להוריקנים שמות של אנשים.... אצלינו הם על שם מוצרי חלב... קוטג', שמנת, מילקי.... בארה"ב הפיתרון לסערות קשה וכאן הפיתרון לא קל אבל אפשרי.....

חייתי באנגליה 8 שנים, יש לי ולכל בני ביתי דרכון בריטי אנחנו יכולים לחזור לשם מתי שבא לנו. אבל בחרנו לחיות כאן, נכון יוקר המחייה נוראי אבל אתם יודעים שכשגרנו באנגליה חוץ ממוצרי חשמל ומכוניות הכל היה הרבה יותר יקר שם? איך שגלגל מתגלגל... ( אולי היוקר הוא בכלל בגללי... רודף אותי אישית...)

המשבר ב- 2008 הוריד את המחירים שם והעלה אותם, בריבוע, פה. לדעתי סערה סביב מלקי היא חסרת חשיבות אם נקנה קבוע לפי מה שאנחנו יכולים להרשות לעצמנו - בואו כולנו נלך על העיקרון הזה חודשיים- תאמינו לי שכל המחירים ירדו, אולי חודשיים נאכל רק לחם אחיד וגבינה לבנה ( או חומוס לטבעונים) אבל מהר מאוד יבינו כל היצרניות הגדולות שעם מחירים לא סבירים אין קונים ואם הם רוצים קונים שיתנו לנו  את זה במחיר הוגן והגון. אני למשל כבר 6 שנים לא קונה לא ירקות ולא פירות שעולים מעל ל- 10 שקלים לקילוגרם. החלטתי שזה מעבר לתקציב שלי ואני לא חורגת מזה אז חודש אחד אין לי עגבניות בבית וחודש אחר אין לי פלפלים והיה קייץ שלם שלא קניתי בו פירות קיץ .... והינה אני כאן מספרת לכם את זה, וזו ההוכחה שאפשר לשרוד כשצריך גם בלי עגבנייה בסלט או בלי מילקי. אני רואה בזו שליחות, אני ממעמד הביניים כשאני לא קונה את מה שיקר אני מאמינה שאני עוזרת למעמד הנמוך- כשירדו המחירים גם הם, האנשים עם הפנים והמשפחות שקוראים להם המעמד הנמוך יוכלו לאכול טוב יותר במחיר אפשרי יותר.

ודרך אגב ה"יורדים" שבחרו לא לגור כאן קונים אולי מילקי בזול, אבל אין מקום שהוא מושלם ובעיניי התחושה שאתה זר ולא שייך לא נעלמת גם אם את המילקי נותנים לך במתנה. אז שכל אחד יחליט איפה מקומו בכפר הגלובלי שלנו, איפה החיים שלו טובים ומספקים יותר כאן , שם או בכל מקום אחר בעולם.... אני? אני נשארת כאן....

ובינתיים הינה שני מתכונים למילקי אחד עם ביצים עשיר, כבד וחגיגי והשני שאני אהבתי הרבה יותר ללא ביצים, את החלב והשמנת במתכון הקרם אפשר להמיר בחלב סוייה או חלב קוקוס לטבעונים שביננו. לקצפת מעל אין לי פיתרון לטבעונים שכן שמנת צימחית אינה אוכל בעיניי אבל גם כאן איש בעיניו יעשה.






מילקי עשיר

חומריםכמות 750 מ"ל קרם מוכן– 8-12 מנות תלוי בגודל כלי ההגשה.

לקרם שוקולד ( קרם פטיסייר שוקולד)-
2 כוסות חלב
4 כפות קורנפלור
4 חלמונים
½ כוס סוכר
2 כפיות תמצית וניל
240 גרם שוקולד מריר או חלב חתוך לחתיכות קטנות ( אם בחרתם להשתמש בשוקולד חלב מומלץ להוריד את כמות הסוכר ל- ¼ כוס)
לקצפת-
1 מיכל (250 מ"ל ) שמנת מתוקה
2 כפות סוכר דק

הכנה-
  • בקערה גדולה לטרוף חלמונים עם קורנפלור ו- ½ כוס חלב עד ליצירת תערובת חלקה וללא גושים.
  • לחמם את שארית החלב, הסוכר ותמצית הוניל בסיר על אש בינונית עד לסף רתיחה.
  • לצקת את החלב החם באיטיות לתוך תערובת החלמונים תוך בחישה נמרצת (למנוע יצירת חביתה). לסנן את התערובת חזרה לתוך הסיר דרך מסננת דקה.
  • להחזיר את הסיר לאש בינונית ותוך ערבוב קבוע ומהיר לבשל את הקרם במשך 3-5 דקות. הקרם מוכן כאשר הוא מסמיך מאוד. אל תוותרו על ההסמכה שלו בסיר זהו שלב קריטי להצלחת הקרם. יתכן ששלב ייקח זמן ארוך יותר אך התערובת תסמיך בסוף. ככל שהאש גבוהה יותר ההסמכה תהיה מהירה יותר והערבוב נמרץ יותר למנוע חריכה של הקרם.
  • כאשר הקרם סמיך יש להורידו מהאש ומיד להכניס לתוכו את השוקולד לחכות כדקה ולערבב היטב עד ליצירת קרם חלק ואחיד
  • בזריזות מחלקים את הקרם בין הכוסות שהכנתם- ניתן למלא כל כוס בכמות אחרת כך האורחים יוכלו לבחור אם אוהבים יותר שוקולד או יותר קצפת.
  • לכסות היטב את הכוסות ולהכניסם לקירור למקרר ל- 4 שעות לפחות.
  • לפני ההגשה ( אפשר גם כמה שעות מראש) להקציף את השמנת עם 2 כפות סוכר לקצף נוקשה ויציב. בעזרת 2 כפיות למלא כל כוס מעל לקרם השוקולד. להחזיר למקרר עד השימוש.
  • להגיש קר מהמקרר.


מילקי קליל

חומרים- לכ- 6-10 כוסות תלוי בגודל הכוסות.

קרם שוקולד-
1 ליטר חלב
500 מ"ל שמנת להקצפה ( 2 מיכלים)
½ כוס סוכר
כף תמצית וניל
½ כוס קורנפלור
150 גרם שוקולד מריר או חלב חתוך לחתיכות קטנות ( אם בחרתם להשתמש בשוקולד חלב מומלץ להוריד את כמות הסוכר ל- ¼ כוס)
לקצפת-
1 מיכל (250 מ"ל ) שמנת מתוקה
2 כפות סוכר דק

הכנה-
  • בקערית קטנה מניחים את הקורנפלור וכוס מהחלב לערבב היטב עד להעלמות כל הגושים.
  • לסיר בינוני יוצקים שארית חלב, שמנת, סוכר ותמצית וניל ומביאים לרתיחה.
  • כאשר החומרים בסיר רותחים, מוודאים שוב שאין גושים בתערובת הקורנפלור. יוצקים את תערובת הקורנפלור לסיר ובעזרת מטרפה מערבבים היטב את תכולת הסיר, בעודו על האש, עד שהתערובת מסמיכה. לוקח כ-3-5 דקות ומיד מסירים מהאש.
  • מיד להכניס את השוקולד לקרם החם לחכות כדקה ולערבב היטב עד ליצירת קרם חלק ואחיד
  • בזריזות מחלקים את הקרם בין הכוסות שהכנתם- ניתן למלא כל כוס בכמות אחרת כך האורחים יוכלו לבחור אם אוהבים יותר שוקולד או יותר קצפת.
  • מכניסים למקרר לקירור של 3 שעות לפחות.
  • לפני ההגשה ( אפשר גם כמה שעות מראש) להקציף את השמנת עם 2 כפות סוכר לקצף נוקשה ויציב. בעזרת 2 כפיות למלא כל כוס מעל לקרם השוקולד. להחזיר למקרר עד השימוש.
  • להגיש קר מהמקרר.

ובינתיים:
אם אין מילקי אז תכינו אחד ( הוא יהיה זול יותר על בטוח וגם טעים יותר)

4 תגובות: