יום שבת, 8 בנובמבר 2014

נשיקות פרידה...... מהקיץ

אחד מהדברים שגיליתי במהלך השנים באפייה והכנת ממתקים הוא שמזג האויר משפיע  על התוצרים. למשל להכין בצק פריך ביום קיץ חם זו משימה קשה אך אפשרית פחות או יותר. אך הקושי הגדול ביותר הוא הלחות, לחות גבוהה מקשה על הכנת קרמל וממתקים שונים, היא מאריכה את זמן הבישול לפעמים עד פי 4 ובכך משתנה הצבע הבסיסי של  הממתק ועוד צרות שכאלו. לכן ישנם ממתקים ומאפים שבימים לחים לא כדאי בכלל להתחיל ולהכין כמו פאדג' אנגלי, מרשמלו ועוד. בין ניזוקי הלחות נמצאות גם הנשיקות כשלח מאוד יקח להן זמן ארוך יותר להתקשות בתנור ואז כשהן כבר מוכנות מוציאים אותן לקירור ותוך שניה ורבע הן נרטבות ונהיות דביקות ואז הופ שוב לתנור וחוזר חלילה והתוצאה בסוף... ביננו, לא משהו.

לכן ימי שרב, אלו עם הרוחות המזרחיות שהורסות לנו את עור הפנים, אידאלים להכנת נשיקות גם נשיקות גדולות יתקשו תוך מספר שעות מצומצם יהיו פריכות ונפלאות וישמרו בקלות לאורך זמן. לכן ניצלתי את החמסין האחרון להכנת נשיקות פרידה מהקיץ, הנאה מהסתיו והערכות לחורף.

המתכון הזה בניגוד למתכונים שלי בד"כ מגיע רק עם רשימת החומרים הדרושה, את כמות החומרים תוכלו לקבוע בכוחות עצמכם ( אני נותנת קווים מנחים) הסיבה לכך היא שכל אחד משתמש בביצים אחרות הגודל שונה ולכן משקל החלבון שונה ובעיקבות זאת כל המידות. דבר חשוב נוסף כמות הסוכר גדולה אך היא קריטית להצלחת המרנג פחות מידי סוכר הנשיקות לא יחזיקו ויקרסו למסה גדולה של אכזבה. בנוסף במתכון זה הוספתי אגוזים קלויים שהם מעט מלוחים וכמות נכבדה של קקאו  שניהם ביחד מאזנים באופן מופלא את המתיקות וקיבלתם ממרח נוטלה ( הס מלהזכיר) פריך ולא מתוק מידי.

נ.ב- מזגן יכול לעזור במידה מסוימת להתמודד עם הלחות אבל אין כמו פלאי הטבע בכדי לעזור לנו.






 נשיקות אגוזי לוז וקקאו

חומרים-
על כל כמות חלבון- כמות כפולה של סוכר (למשל- 100ל- גרם חלבון צריך 200 גרם סוכר)
אגוזי לוז קלויים טחונים גס במעבד מזון
קקאו איכותי מנופה
(אני השתמשתי ב- 250 גרם חלבונים, 500 גרם סוכר, כוס אגוזי לוז ו-3 כפות גדושות קקאו כמות זו הפיקה כ- 40 נשיקות גדולות)

הכנה-
  • מחממים תנור ל- 80 מעלות אפשר ורצוי בתוכנית טורבו
  • בבן מרי ( קערה על סיר עם מעט מים - שלא נוגעים בקערה) מניחים את החלבונים והסוכר. מחממים בעדינות עד שהסוכר נמס לגמרי בתוך החלבון. הכי קל להכניס שתי אצבעות נקיות פנימה בזהירות ולהרגיש שאין יותר גרגרי סוכר בתערובת.
  • בינתיים מכינים תבניות אפייה מרופדות בנייר אפייה ( אני השתמשתי בשתיים).
  • מעבירים את התערובת לקערת המיקסר ומקציפים עד ליצירת קצף יציב וחזק.
  • מוסיפים יחד את האגוזים והקקאו ועם כף מתכת מערבבים אותם מעט לתוך הקצף, המטרה היא להגיע למראה של שיש. לא לדאוג אם לא הכל התערבב באופן מוחלט ושווה.
  • בעזרת שתי כפות מעבירים גושים של המרנג לתבנית המרופדת ומכניסים לתנור.
  • אופים את המרנגים 2-3 שעות עד שהם נפרדים מהנייר בקלות והם יבשים בפנים לגמרי.
  • מוציאים  מהתנור מקררים לגמרי והם מוכנים לשימוש.
  • מאכסנים בכלי אטום והן נשמרות טריות לאורך זמן רב.

תגובה 1:

  1. נראה יאממממיייי!! יש מצב למשלוח? אני מזילה ריר פה...

    השבמחק