יום רביעי, 2 בדצמבר 2015

פרוסות חצילים בתנור וכריך סביח לייט

בגלל הכריך הזה כמעט והתחיל סיכסוך משפחתי והוא נמנע רק כי החלק שנותר ממשפחתי למוד בניהול מערכות יחסים. הכל התחיל מצליחת הכינרת, ארוחת צוות הצליחה המשפחתי היה כריכי סביח לייט אלו. הצוות קטן אך כולל שלושה דורות, אבא שלי שזו היתה הצליחה ה- 15 !!! שלו ( למרות שאני חושבת שהוא עשה יותר...), אני שזו הפעם כנראה הרביעית שלי ושל מאיה ( בתי הצעירה והיקרה) שכל שנה מוכנה לאתגר וזו כבר הפעם השלישית שלנו שאנו צולחים 3.5 ק"מ במימי הכינרת הקסומה וכל שנה התוצאה משתפרת וכל שנה מספר העצירות בדרך  יורד.

בקיצור אחרי השחיה זו היתה ארוחה מזינה, משביעה ומעל הכל טעימה. כמה שבועות אחרי כן אבא שלי הגיע אלינו בדרכו לסובב כינרת ( אם עדין לא הבנתם הוא אלוף אמיתי האבא הזה שלי !!!) וכשאמא שלי שאלה אותו מה להכין לו לסובב הוא אמר באומץ לב " עזבי זה בסדר, הכריכים של פז יותר טעימים...." וזהו זה....

אז אני מיד רצתי לקנות את כל המצרכים ופתחתי בהכנות כי אחרי כזה אומץ והקרבה חייבים לבצע ומיד.
החצילים אפויים בתנור עם מעט מאוד שמן והם נפלאים בעיני כמו שהם או שניתן להוסיפם לכריכים או לפשטידות, לזניה, מוסקה ועוד. הרבה טעם ומעט קלוריות, גן עדן בהישג יד.





פרוסות חצילים בתנור

חומרים-
חצילים
שמן זית
מלח

הכנה-

  • מחממים תנור ל- 190 מעלות.
  • שוטפים ופורסים חצילים לפרוסות בעובי של כ- 3 ס"מ ( אם אוהבים אפשר לפרוס עבה יותר- יוצא מעדן בשרני שיכול להחליף סטייק טוב אם אתה צימחוני או טבעוני).
  • מסדרים על תבנית מרופדת בנייר אפייה.
  • יוצקים מעט שמן זית לכף היד ומעסים את החצילים משני הצדדים במעט שמן זית, אם רוצים אפשר בהרבה אך לדעתי הם יוצאים נפלאים גם עם כמות קטנה של שמן. ניתן להשתמש בספריי שמן אם יש. זורים מעל מעט מלח.
  • אופים בתנור החם 15 דקות. הופכים לצד השני ואופים עוד 15 דקות עד להשחמה יפה.
  • מוציאים מהתנור.
אפשרויות שימוש-

חצילים במשרה-
כאשר החצילים בתנור מכינים תערובת של כ- ¼ כוס חומץ, מעט מים, מלח/ פלפל שחור/ פירורי צ'ילי וכפית סוכר חום. מכניסים את החצילים לתערובת מיד בצתאם מהתנור . למחרת ישנן פרוסות חצילים עסיסיות וחמצמצות.

כריך סביח לייט-
לחמניה או פיתה
טחינה
פרוסות חציל
למי שאוהב הרבה פטרוזליה
סחוג או ממרח עגבניות מיבשות או מטבוחה
ביצה קשה פרוסה
מורחים ומסדרים בלחמנייה או פיתה ונהנים מכריך שהוא ארוחה שלמה.

שימושים נוספים-
בלזניה צימחונית, במוסקה, בפשטידות ועוד.


את המתכונים אני נותנת לכם באהבה רבה.
אשמח מאוד לשמוע מכם- מה חשבתם, האם ניסיתם, הצליח? או חלילה לא? רוצים לדעת אם אפשר לשנות 
משהו? היה משהו לא ברור? כתבו לי בתגובות כך שאדע.

בתאבון

פז

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה