יום שישי, 1 בפברואר 2013

עוגיות שוקולד צ'יפס מתנה

בפוסט הזה התמודדתי עם שני קשיים שאני חייבת לשתף אתכם בהם.

האחד – מה קונים מתנה לגבר שלמעשה יש לו הכל. עם בעלי פתרתי את הבעיה, אני קונה לו מה שאני רוצה ושנינו יוצאים מרוצים ( הדוגמה האחרונה- מכונת קפה, אני באמת נהנת). אבל עם חברים זה לא עובד ככה- כי מתנה של שמלה למשל יהיה יותר מידי ברור למי היא מיועדת וזה עשוי להסתיים רע. לכן אני לרוב בוחרת לחזור לקבוע שלי- משהו שאני הכנתי בתוך כלי יפה, זה עובד נהדר ושומר על קשרי חברות טובים לאורך זמן וכבונוס שני בני הזוג יוצאים מרוצים.

את הכלים היפים הפעם, קופסת הפח וכיתוב העץ מצאתי בבית הורוד.

השני- עוגיות שוקולד צ'יפס. יש כאלו שמפחדים משמרים או מקרמל אני מפחדת מעוגיות שוקולד צ'יפס! באופן קבוע הם יוצאים לי פלטה אחת, אחרי שהעוגיות תפחו ונמסו בתנור והתחברו להם יחדיו. וכל פעם אני מגדילה רווחים ועדין הן מתחברות, הן טעימות גם כך אבל יפות הן לא. לכן אני נמנעת מהן. הפעם החלטתי לא לוותר והינה התובנות:
  • המרחק בין כדורי הבצק צריך להיות רב- 5 ס"מ לפחות לקטנות ואפילו 10 ס"מ בין הגדולות. אל תהססו לאפות כמות קטנה על כל תבנית  הדבר היחידי שיקרה הוא שתצטרכו לאפות יותר סבבים.
  • להקפיד לא לאפות יותר מידי שכן הן יוצאות רכות לגמרי מהתנור ומתקשות בהמשך. אם אתם אוהבים את העוגיות שלכם רכות יותר- אל תחששו להוציאן אחרי הזמן הקצר יותר המצוין במתכון- הן יתמצקו בהמשך.
  • תקפידו לא לטעום מכל עוגייה כי בסוף לא יישאר כלום לתת מתנה.




עוגיות שוקולד צ'יפס

חומרים- לכ-48 עוגיות מיני או 20 עוגיות גדולות
250 גרם חמאה רכה מאוד
150 גרם סוכר  ( אני השתמשתי בדמררה אך גם חום או אפילו לבן רגיל טובים)
300 גרם קמח תופח
3 כפות חלב
כפית תמצית וניל
170 גרם שוקולד צ'יפס

הכנה-
  • מחממים תנור ל- 180 מעלות. מרפדים 4 תבניות בנייר אפייה.
  • מערבבים את  החמאה, סוכר, קמח תופח ותמצית וניל עד ליצירת כדור בצק. מוסיפים את השוקולד צ'יפס ומערבבים היטב.
  • בעזרת כפיות ( או כפות לעוגיות גדולות יותר) או בידיים  מניחים כדורים מהבצק על נייר האפייה.
  • אופים כל תבנית בנפרד  לעוגיות מיני- 10-12 דקות אפייה לעוגיות גדולות 15- 20 דקות. העוגיות מוכנות כאשר  הן זהובות מעט בקצוות אך עדיין רכות מאוד.
  • מוציאים מהתנור ומקררים היטב לפני שמנסים להזיז את העוגיות.
  • מכניסים לקופסא אטומה- בתאוריה נשמר עד שבוע ( אצלנו נאכל עוד באותו היום)

5 תגובות:

  1. יפה יפה,
    כבר מעביר לאחותי :)

    השבמחק
  2. תנסי את המתכון הזה: http://www.browneyedbaker.com/2012/10/16/the-new-york-times-chocolate-chip-cookies/
    אמנם הוא דורש הכנה מראש ולילה במקרר, אבל אלה העוגיות הכי טעימות בעולם כולו.
    לגבי כמויות, אין לי מושג איזה עוגיות עצומות הם עושים כדי להגיע ל-18 עוגיות - אני עשיתי חצי מהכמויות שמופיעות שם ויצאו לי 65 עוגיות בגודל של עוגיות 37% (וטעימות פי כמה..).

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה מורן!
      נשמע/ נראה מעולה וכמובן יבדק :-)

      מחק
  3. כבר הולכת להכין לבן הזוג... בהחלט נשמעות עוגיות של שבת בבוקר=)

    השבמחק