יום חמישי, 19 בינואר 2012

קרקרים בריאים לזכרה של סבתא סוניה


את המתכון הזה ניסיתי בסוף שבוע האחרון. הוא לא מתוק ואפילו ממש בריא, משהו שלא תמיד מאפיין את המתכונים שלי. אלו קרקרים משבולת שועל, מאכל מסורתי מסקוטלנד, אכלנו את הקרקרים האלו עם גבינות טובות ובחברה מצוינת ונהנו מאוד.  היה לי ברור שאני אשתף אתכם במתכון הזה ולא ידעתי עד כמה מהר זה יקרה.

למחרת בבוקר קיבלתי טלפון שבישר לי על פטירתה של סבתי האהובה. סבתא סוניה נפטרה בגיל המכובד מאוד של 95 ללא סבל מיותר. בתור ניצולת שואה, עולה חדשה חד הורית שחייה לא היו סוגים בשושנים היא חזרה ואמרה ששנות חייה, לעט זקנה, היו הטובות ביותר. לה, בניגוד לרבים אחרים, הזקנה עשתה טוב, היא הייתה זקנה עליזה, טובת לב שחשה צורך להאכיל את כולם והרבה.

גם בשבעה כל מי שמעלה זכרונות עליה תמיד זה מלווה בצחוק גדול. החל מאיך שהיא הייתה מגהצת לי ציורים שהתקמטו. דרך תלבושת נמיבית מסורתית שהיא תפרה כשחזרתי מהטיול הגדול באפריקה והכריחה את יעלי, חברתי הטובה, ללבוש כשקיבלו את פני בשדה התעופה ההומה אדם. איך היא לקחה את אמא של פול, שלא מדברת עברית, ובלי לדבר מילה באנגלית העבירה לה שיעור טאי צי על הדשא, כשכל המשפחה צופה דרך החלון בשתי הנשים עומדות על רגל אחת ומנסות לעוף. כולל הטיסה שלה ללוס אנג'לס, שלא תישכח על ידי רבים, שכן "באמריקה אין שמן זית ובטח שלא עם שום" ולכן בתוך תיק היד שלה היה בקבוק שכזה שכמובן נפתח ונשפך כבר בתחילת הטיסה ובישם את אויר המטוס במשך 14 שעות בניחוח ים תיכוני חזק. הסיפורים רבים ששמענו מצעירים ומבוגרים כאחד מצחיקים, מחממים את הלב ומלאים באהבה.

בגיל מבוגר מטעמי בריאות סבתא סוניה פנתה לדיאטה טבעונית ונראה לי שאת הקרקרים האלו היא היתה אוהבת עד מאוד, גם בגלל המרכיבים שלהם וגם בגלל מוצאם הסקוטי שזוהי ארץ מוצאו של גורו הטבעונות שלה. ולכן מתכון בריא זה מוקדש לזכרה של אישה מקסימה ואהובה שחסרה לי עד מאוד.






קרקרים משבולת שועל

חומרים: לכ- 50  קרקרים בקוטר 5 ס"מ
              220 גרם שיבולת שועל טחונה לגרגרים בינוניים ( ניתן לקנות מוכן או לעבד שבולת שועל                 שלמה במעבד מזון)
              1/2 כפית מלח
              1/2 כפית סודה לשתיה
              50 מ"ל שמן זית או 50 גרם חמאה מומסת
              4-8 כפות מים רותחים
              1/2 כפית פלפל גרוס או כף שומשום – לא חובה

הכנה:
  • לחמם תנור ל- 180 מעלות
  • בקערה להניח את כל החומרים היבשים (כולל התיבול אם רוצים), להוסיף את השמן ולערבב. בהדרגה להוסיף את המים הרותחים עד ליצירת כדור בצק.
  • לרדד את כדור הבצק בין שני ניירות אפייה לעובי של לא יותר מ-1/2 ס"מ ולקרוץ עיגולים מהבצק או בעזרת סכין לחתוך ריבועים או משולשים. את הצורות הקרוצות להניח על תבנית מרופדת בנייר אפייה. שאריות של בצק ניתן ללוש מעט שוב , אם צריך להוסיף לו עוד מעט מים. ולקרוץ את שאר הקרקרים.
  • להכניס לתנור החם ולאפות כ- 20 דקות עד שהקרקרים זהובים קלות.
  • להוציא מהתנור לקרר היטב ולאכסן בכלי אטום עד השימוש.
  • מצוין להגיש עם גבינות קשות טובות או עם ממרחים שונים.
      
שלכולנו תהיה זיקנה טובה עוד יותר מחיינו !!!



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה