יום שישי, 8 ביוני 2012

המלצה לספר וריבה

לרגל שבוע הספר העיברי בחרתי לשתף אתכם בספר מתכונים שרכשתי לא מזמן. בתור אחת שקונה כמעט כל ספר בישול שיוצא אני יכולה להגיד שהספר הזה שונה. "גם אבא יכול- המדריך לכיבוש טריטוריית המטבח" של יובל קמפ ורומם סרנגה הוצאת קרפד ומודן, מספק מתכונים שניתן  לומר עליהם שהם אפשריים- מבחינת מציאת החומרים, מורכבות המנות וטעמן הביתי והמנחם, ללא מוזרויות והפתעות. המתכונים ברורים וכל אלו שניסיתי הצליחו עד מאוד ונכנסו ליומיום שלנו.

הספר מלווה בהסברים מעניינים על תחומים שונים כגון: בישול אקולוגי וחסכני, בישול בלי ללכלך (?!) ועוד מידע שעשוי לעניין כל מי שנכנס למטבח ורוצה לצאת ממנו בשלום או שלפחות אשתו תגיד "יצאת גבר".

חסרונו היחיד של הספר הוא שהוא לא באנגלית ולכן לא קידם את החצי השני שלי לכיוון המטבח, ועדין אני זו שמבלה בו את רוב הזמן. אך אני נהנת ממנו והידע הטכני חידש גם לי.

בחרתי לצרף מתכון של ריבת משמש, עקבתי אחר המתכון באופן מושלם ויצאה ריבה חמצמצה ונפלאה שעושה כבוד למשמשים הנמצאים עכשיו בשיא העונה הקצרה שלהם. שווה לנסות ולהנות. את אותו המתכון ניתן לנצל גם לתותים בחורף.





ריבת חורף/ קיץ- יובל קמפ ורומם סרנגה

מרכיבים-   1 ק"ג משמשים
                1/2 ק"ג סוכר
                חרצנים מחצי לימון ( חשוב מאוד לאפשר קרישה של הריבה- ולדברי הכותבים לא חובה להוציאם אחר כך מהריבה)

אופן הכנה-
  1.      שוטפים את המשמשים, חוצים וזורקים את החרצנים.
  2.      מניחים על אש בינונית סיר שיכול להכיל את כל מרכיבי המתכוון ומוסיפים אליו סוכר, פרי וחרצני לימון ( אם מכינים ריבת תות יש להוסיף גם מיץ מחצי לימון).
  3.      מביאים לרתיחה תוך בחישה מתמדת בעזרת כף עץ ואחר כך מעבירים לאש נמוכה יותר.
  4.      ממשיכים לבשל על אש קטנה במשך ארבעים דקות. מערבבים מידי פעם. מקץ 40 דקות בודקים אם הריבה מוכנה: מטפטפים כמה טיפות מהריבה על קרש החיתוך או צלחת ומחכים שהטיפות יתקררו. אם הן נקרשות וכבר לא ממש נוזליות הריבה מוכנה ומורידים מהאש. אם לא , ממשיכים עוד 10 דקות וחוזרים על התהליך.
  5.      מורידים מהאש ומעבירים מייד לצנצנות זכוכית מעוקרות ( צנצנות שנשתפו היטב במשך מספר פעמים במים רותחים) וסוגרים במכסים מעוקרים.
  6.      הריבה תשמר כך בצנצנות מעוקרות וסגורות היטב במשך מספר חודשים. לאחר הפתיחה יש לשמור במקרר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה