יום שישי, 30 בספטמבר 2011

תפוח עץ אסטרהזי- יש דבר כזה?!

שנים רבות המתכון הזה  נשכח מארוחת החג שלנו, לאחר ששנים הוא כיכב בכל ארוחה חגיגית בביתנו. בתור ילדה מאפה התפוחים הזה כיכב לא רק בארוחות חג אלא גם באירוחים של ההורים ואז אני זוכרת פעמים רבות את ריח הקינמון והתפוח מתפשט במטבח. במקרים אלו התפוח המצופה בבצק מבהיק מסירופ קינמון וחמאה יועד לאורחים, לילות רבים עברו עלי בתפילה שמנה אחת תישאר מיותמת ואותה אני אוכל לאמץ ועליה אני אזכה להתענג.

כשהחלטתי לשתף אתכם במתכון התחלתי לחפש מתכונים דומים והאמת היא שלא נחלתי הצלחה. אפילו צורת האפייה/ צלייה של המאפה אינה שגרתית.  לפי שמו מוצאו הוא אוסטרי אם כי לא מצאתי עדות לכך במסגרת חיפושי אחר מתכון דומה, יתכן שאנחנו המצאנו את השם.

אני כן מתחייבת שלאחר שתשקיעו מאמץ בהכנתו לא תתאכזבו מחצי הכדור הזהוב, הריחני והחם בשילוב גלידת וניל קרה וטעימה.





תפוח עץ אסטרהזי

חומרים: (לכ- 8-10 מנות)

4-5 תפוחיי עץ גרנד- חצויים וללא הליבה                  

בצק- 2 כוסות קמח תופח
       קורט מלח
       150 גרם חמאה
       1/2 כוס חלב

רוטב- 2 כוסות מים
        11/4 כוסות סוכר
        2 כפיות קינמון
        1/4 כפית אגוז מוסקט ( לא חובה)
       150 גרם חמאה

הכנה:

  • להכין את הבצק- לערבב יחד קמח, מלח וחמאה  וליצור תערובת פירורית. בהדרגה להוסיף את החלב עד ליצירת כדור בצק רך ונעים. יתכן ולא יהיה צורך בכל כמות החלב.
  • לחלק את הבצק ל- 8-10 חלקים תלוי בגודל התפוחים. בין שני ניירות אפייה  לרדד כדורים מהבצק לקוטר שיספיק לעטוף חצי תפוח. לעטוף כל חצי תפוח. לדאוג שהתפר נמצא בתחתית חצי התפוח כך שחלקו הקמור חלק ויפה. לעטוף כך את כל התפוחים ולסדרם על תבנית משומנת רחבה ועמוקה יחסית ( כמו תבנית התנור) כשחלקם הקמור כלפי מעלה.
  • להכניס את התבנית למקרר למשך כחצי שעה או עד לזמן שבו תרצו לאפות את התפוחים.
  • לחמם תנור ל- 180 מעלות.
  • להכניס לסיר את מרכיבי הרוטב למעט החמאה להביאם לרתיחה ובהדרגה להוסיף את החמאה עד להמסה מוחלטת שלה. להסיר את הרוטב מהאש.
  • לפני הכנסת התבנית לתנור יש לצקת את כל הרוטב מעל לתפוחים.
  •  להכניס את התבנית לתנור ולאפות במשך 40-50 דקות. מידי כ- 10 דקות לפתוח את התנור ובזהירות לצקת מהרוטב על התפוחים. המאפה מוכן כאשר הציפוי שחום ומבריק.
  • להגיש חם או פושר עם חלק מהרוטב שנשאר על כל תפוח עם כדור גלידת וניל.




      שתמיד ישאר לכם חצי תפוח להגשמת החלום :-)



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה