יום רביעי, 15 ביוני 2011

עוגיות פריכות עבודת יד

במהלך הכרותינו בטח למדתם שאני נהנת מאוד להיות במטבח, מתמוגגת מחיפוש ציוד וגאז'טים חדשים להשראה, אוהבת חנויות שמוכרות ציוד שכזה ובקיצור קצת מכורה לכל העסק הזה. אך בתור בן אדם שקול לא בקלות אני מוציאה כספים על חפצים שהצלחת השימוש בהם מוטל בספק ובמקרה הטוב לאחר שימוש אחד הם מוצאים את ביתם בתחתית מגירה ויותר לא נראים עד הניקיונות לפסח או לפני מעבר דירה. היות וכל מכרי כבר יודעים זאת נדיר שאקבל במתנה איזשהו כלי למטבח שכן כולם חושבים (ובד"כ גם צודקים) שממילא כבר יש לי אותו.
לכן במקרים הנדירים שאני כן זוכה לקבל מתנה שכזו השמחה רבה ובמיוחד כשהגדז'ט לא מוכר לי כלל. דבר כזה קרה לי לפני מספר שבועות כשאמי היקרה העניקה לי מתנה חותמת Home Made לעוגיות ומאפים. מעבר להיותה כלי נאה ואפשר להציג לראווה ולא חייבים לאכסן במגירה, החותמת התגלתה כבעלת ביצועים נאים מאוד שבעיני משדרגים כל צנצנת עוגיות במיוחד אם היא מיועדת להנתן כמתנה.
הכנתי בעזרתה עוגיות פריכות וטעימות במבחר טעמים. אותו הבצק עם תוספות שונות. אפשר להכין רק טעם אחד או יותר- רק לא לשכוח להתאים את הכמויות. הכמויות הרשומות כאפשרויות הן לכל הכמות של הבצק.
חשוב לזכור שגם ללא החותמת העוגיות טעימות מאוד ואין צורך ללכת ולקנות חותמת שכזו במיוחד- אבל איזה כייף זה לקבל אחת במתנה.








עוגיות פריכות עבודת יד

חומרים: ל-12 עוגיות גדולות
11/2 כוסות קמח
1/2 כוס סוכר
ביצה
100 גרם חמאה
תוספות טעם אפשריות (לא חובה) : 1/2 כוס שוקולד צ'יפס או
                                                    1/2 כפית קינמון + 1/2 כפית אבקת ג'ינג'ר או
                                                    קליפה מגוררת מחצי לימון

הכנה:
  • לחמם תנור ל- 160 מעלות. לרפד תבנית בנייר אפייה.
  • בקערה לערבב יחד קמח סוכר וחמאה ליצירת תערובת פירורית
  • לטרוף ביצה ובהדרגה להוסיפה לתערובת עד ליצירת בצק חלק.
  •  להוסיף את תוספות הטעם שרוצים ולערבב קלות.
  • על משטח מקומח להניח כדור מהבצק ולהטביע עליו את החותמת. בין כל עוגייה ועוגייה רצוי  לקמח קלות גם את החותמת. להעביר בזהירות את העוגייה לתבנית.
  • אם לא משתמשים בחותמת מניחים כדורים מהבצק על התבנית ובעזרת מזלג משטחים אותן.
  •   אופים כ- 12 דק' במרכז התנור.
  • מקררים על רשת. שומרים בכלי אטום.

בתאבון!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה