יום שלישי, 29 במרץ 2011

קצת על עצמי



אני פז מייסדת Cake It Easy- בוטיק לעיצוב עוגות ועוגיות בבצק סוכר.

Cake It Easy הוא המקום בו הצלחתי להגשים חלומות ותשוקות ששנים להטו, אך תמיד נותרו על אש קטנה מכדי להתגשם.

אהבתי לבישול ואפייה התחילה באוניברסיטה. בשנה הראשונה של לימודי הפיזיותרפיה מצאתי את עצמי יושבת מול ספרי בישול קוראת את המתכונים ואוכלת.... תפוח. לא היה לי זמן לבשל וגם לא הידע. היות ולמדתי בבאר שבע והורי גרו בראשל"צ לא הייתה לי אפשרות ליהנות מאוכל ביתי, וכך בסוף שנה א' ללימודי חזרתי לביתי במשקל נמוך במיוחד.

את שנה ב' התחלתי עם הבטחה, בעיקר לעצמי, שמעכשיו לא רק קוראים על אוכל אלא גם מכינים אותו. בשלב זה אחרי שקראתי את כל מתכונים גיליתי אהבה חדשה שאפילו הצטיינתי בה - בישול ואפייה. התחלתי מהקלאסיקות של התקופה - "חדוות הבישול", "חדווה קלה" ו"חדווה מתוקה" ומאז למעשה לא הפסקתי...

מתוך כמיהה ללמידה, שעדין קיימת ומפעמת בתוכי, הצטרפתי לאין ספור סדנאות וקורסים בנושאי בישול ואפייה שונים - זה היה התחביב שבער בעצמותיי. גם בחוג הטיולים שהצטרפתי אליו - חוג שהתחיל למיטיבי לכת והסתיים למיטיבי לסת - נודעתי כבשלנית. רבים וטובים עד היום ממתינים בקוצר רוח להפתעה החדשה שתצא ממטבחי.

את לימודי הפיזיותרפיה סיימתי ב- 1995 ועד 2010 עבדתי במקצוע בארץ ובאנגליה. תחום ההתמחות שלי היה ילדים עם פגיעות מולדות ונרכשות. אהבתי את עבודתי מאוד, אך כמו כל עבודה ועוד יותר בתחום תובעני שכזה, הרגשתי שאני צריכה שינוי.

בין לבין הספקתי להתחתן עם פול, לעבור לגור באנגליה, ללדת שתי בנות קסומות תמי בת ה- 10 ומאיה בת ה-8. בשנים שגרנו באנגליה, שנים שבהן עבדתי בפיזיותרפיה, חלמתי על תחום הקולינאריה. כמו בארץ גם באנגליה עברתי אין ספור קורסים - בפיזיותרפיה אבל גם בלימודי קולג' לשפים ובלימודי תעודה בקונדיטוריה. ידעתי כל הזמן שיבוא היום ואפרוש מהפיזיותרפיה ואתפנה להגשים משאלה, והפעם את המשאלה שלי.

ב-20/07/2007 (תאריך יפה - לא?) חזרנו בהרכב מלא - פול, הבנות ואני - לארץ הקודש. היה לי ברור שעלי להשקיע את מירב המאמצים בעזרה לעולים החדשים להתאקלם, ואכן שנה שלמה הייתי עקרת בית ואם למופת. לקראת סוף השנה הראשונה גיליתי שכולם התאקלמו ואני מטפסת על הקירות מרוב שעמום. לכולם יש עבודה, חברים וחוגים ואני - בבית.

החלטתי שהגיע הזמן לפעול והצטרפתי לקורס של מט"י חדרה בנושא ניהול עסקי מזון. למדתי המון ובעיקר שאני לא רוצה לפתוח בית קפה או מסעדה ולוותר על חיי משפחה מסודרים בכדי להגשים חלום....

חזרתי לעבודה בפיזיותרפיה בגן השרון של צעד קדימה וכפיזיותרפיסטית ברכיבה טיפולית בחוות הסוסים הקסומה אינטרה. היה נעים לחזור ואפילו תחושת הסיפוק הישנה חזרה. הכל נראה על מי מנוחות עד לימי ההולדת של הבנות.

כל שנה מיום ההולדת הראשון של תמי ועד היום עוגות יום ההולדת הן עניין מרגש וקסום להן ולי. כל שנה הן מאתגרות אותי ואני מתרצה ומבצעת. באותה השנה דפדפנו בספר הקבוע שלנו של עוגות יום הולדת, כל אחת בחרה עוגה כלבבה ואני יצאתי לדרך לבצע. הגעתי לחנות שמוכרת ציוד לקונדיטורים ושפים. בחנות זו בשיחת חולין קצרה וחביבה נגלה לי הסוד הגדול והמפתח להגשמת החלום שלי, שבזכותו היום אני מצליחה להגשים חלומות גם לאחרים. הסוד היה שאם מוסיפים CMC לבצק סוכר, הוא הופך לבצק פיסולי ואז ניתן לעצב איתו כל דבר. הצטיידתי בחומרים הדרושים והכנתי לבנות עוגות נפלאות ששימחו אותן עד מאוד ושימחו אותי עוד יותר.

עכשיו ידעתי ... אני אכין עוגות לאירועים בהתאמה אישית תוך שימת דגש על הדברים החשובים לי: טעם נפלא, יופי מדהים ,יצירתיות, מראה עוצר נשימה והכל עשוי באהבה רבה.

מאז עברו שנתיים העסק גדל התחומים בו התרחבו: עוגות, עוגיות,  ערכות יצירה בבצק סוכר, הפעלות, סדנאות, בופה מתוק (שירות קיטרינג מתוק למוצרים ייחודיים כגון:פאדג' אנגלי, מרשמלו, מיני קאפקייקס ועוד מתוקים מיוחדים) ויד הדמיון עוד נטויה.

אני מזמינה אתכם להצטרף אלי למסע של גילויים, סיפורים ומתכונים, שאולי יתנו לכם השראה כמו שהם נותנים לי...

שלכם במתיקות רבה,

פז אלסטר





5 תגובות:

  1. מירב גבע-קלייןיום שלישי, 29 מרץ, 2011

    שכחת משהו.... עוד בתיכון היינו מבשלות יחד, מכינות סלטים מפותחים ומרובי רכיבים (על חשבון אי-אלו שיעורים ממש, אבל ממש לא חשובים שנערכו באותו זמן בביה"ס...), מכינות ארוחות ומתרגשות מנסיונות ומשחקים בחליטות חמות עם לימון, קינמון ופירות כאלו ואחרים...
    מדהים לחשוב שכל כך הרבה שנים חלפו ושתינו מצאנו את עצמנו באותן טריטוריות - עזרה לאנשים - את בפיזי ואני בחינוכי, ואף פעם לא מוותרות על העיסוק והאהבה לאוכל, להתלהבות מחומרי גלם מיוחדים ולאהבת האירוח והאכילה יחד.. <3

    השבמחק
  2. אני זוכרת שאף פעם לא הבנתי את ההנאה שלך מקריאת ספרי בישול אבל תמיד התלהבתי מאז ומתמיד מהתוצאות ולא פלא שמצאת את הדרך לתת לאנשים אהבה ושמחה באמצעות מה שמקנה לך אהבה ושמחה - כי אוכל שעושים באהבה מומלץ וקינוחים יפים, יצירתיים וטעימים עוד יותר מומלץ.

    השבמחק
  3. פזי יקירתי,
    א. תמיד היו לך חברות, אז אל תשכחי את זה!!!
    ו...ב. אין עלייך!!!
    מוכשרת ומדהימה בכל תחום שאת לוקחת על עצמך!!!
    אז שימשיך להיות לך מתוק ונפלא!!

    השבמחק
  4. מירב גבע-קלייןיום רביעי, 30 מרץ, 2011

    אין כמו להיכנס למיטה עם ספר (בישול) טוב.. :-))))

    השבמחק
  5. וואו תודה רבה בנות יקרות!!!
    כייף לשמוע מכן!
    :-))))))))))

    השבמחק