יום חמישי, 1 בדצמבר 2011

שומשומיות שמימיות

לפני 3 וחצי שנים יצאנו לטיול בעיר העתיקה של עכו.  בין כל הסמטאות והחנויות מצאתי חנות קטנטנה וקסומה ובה הררי תבלינים ריחניים, מגוון רחב של קטניות בצבעים מדהימים וכלי מטבח שונים ומשונים מפוזרים בתוך קופסאות מסביב לחנות. בתוך אחת הקופסאות בפינה נערמו תבנית יפהפיות, במגוון דוגמאות מרשים. אחרי ברור קצר עם המוכר התברר שהן מיועדות להכנת עוגיות מעמול. כמובן שלקחתי כמה כאלו- שיהיה. מאז עברו השנים התבניות ישבו להן במגירה ואני מעולם לא הכנתי מעמולים.

במסגרת שיטוטי באינטרנט לא מזמן הגעתי לבלוג מקסים ובו ראיתי מתכון עם שומשומיות שעוצבו בתוך תבניות סיליקון. מיד נזכרתי בתבניות שלי והחלטתי לנסות ולראות איך הן יעבדו בעיצוב השומשומיות שלי. התוצאה הייתה מרהיבה ומשובבת לב, שדרוג קסום לשומשומיות הרגילות שנאכלות קבוע בביתנו.

את השומשומיות יש לשמור בכלי אטום, עם הפרדה של נייר אפייה בין השכבות. לאכסן במקום קריר ויבש. אם הן לא נטרפות מיד הן ישמרו טעימות וטריות עד שבוע מההכנה.

את אותו המתכון ניתן להכין גם ללא תבניות השקעים, הסבר מצורף בהוראות ההכנה.





שומשומיות שמימיות


חומרים: 2 כוסות שומשום
              2 כפות שומשום שחור (לא חובה)
              1/2 כוס דבש
              1/2 כוס סוכר חום
               קורט מלח 

הכנה:

·         בסיר ללא שמן לקלות את שני סוגי השומשום עד שמשחים קלות. להיזהר לא לשרוף אותו. להעביר את השומשום לקערה.
·         לאותו הסיר להכניס את שאר החומרים להביא לרתיחה ולהמשיך להרתיח עוד כ- 2 דקות. להוריד מהאש.
·         בזהירות לצקת את  השומשום לתוך הסיר לערבב היטב.
·         אם יש לכם את תבניות השקעים או תבניות סיליקון עם שקעים קטנים- בשלב זה יש לשמן אותן קלות ולקחת גושים קטנים בעזרת כפית ובזהירות רבה, שכן הבלילה רותחת, לדחוס אותה פנימה.  לתת לתערובת להתקרר בתוך השקעים ובעדינות לחלץ את השומשומיות בעזרת סכין קטנה מתוך השקע. לחזור על הפעולה עד לסיום התערובת.
אם התערובת התקשתה לפני שסיימתם לעבוד איתה ניתן לחמם אותה שוב על אש קטנה תוך שימת לב שהיא לא תישרף.
·         אם אין לכם תבניות שקעים – ניתן להניח נייר אפייה על השיש לצקת עליו את תערובת השומשום להניח מעל נייר אפייה נוסף ולרדד עם מערוך את התערובת לעובי הרצוי. להשאיר את המשטח לקירור לכשעה ואז פשוט לשבור ממנו חתיכות.
·         את השומשומיות יש לאחסן בכלי אטום עם הפרדה של נייר אפייה בין שכבה לשכבה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה