יום שבת, 5 בספטמבר 2015

מקלובה - הגירסה שלי


בימים שאני צריכה ארוחה מהירה אני מכינה מקלובה. אפשר להכין אותה מהר ובקלילות או יותר מושקעת ובאיטיות ( הגירסה האיטית תגיע בעתיד). היתרון של דרך הכנה זו היא שאת רוב העבודה התנור עושה ויוצאת מנה חגיגית ויפה ובעיקר טעימה. הרבה פעמים כשיש לי קצת יותר זמן אני מכינה כמות יותר גדולה של הבשר ומקפיאה אותו במנות כך שיש לי את הבסיס מוכן למקלובות הבאות כשאני ממש בלחץ זמן.

את המקלובה אפשר להכין עם בשר טחון ( בקר או עוף או עוף עם בקר או כל שילוב אחר)  או עם נתחי הודו לשוארמה ( כמו במתכון הזה) או צמחוני עם ירקות קלויים בתנור, בקיצור האפשרויות רבות וכך גם אפשרויות התיבול- עם בהרט לסגנון מזרחי יותר או עם תבלין שוארמה אך גם אפשר להשאר צנועים יותר רק עם מלח ופלפל או לעבור לאיטליה עם עגבניות ואורגנו.....

שלב הבישול יכול להעשות בתנור או על הגז על אש נמוכה. אני מעדיפה את התנור יותר קשה לשרוף בו את המנה. אם מכינים על הגז, חוסכים כלים- ניתן להכין את הבשר ישר בסיר שאליו תוסיפו את האורז- לשיקולכם.

השלב הקריטי של הפיכת המנה לצלחת הגשה- האמת היא שביום יום אני לא טורחת- לוקחים ישר מהסיר וזה לא מגיע לכדי הגשה חגיגית. אך אם אתם רוצים להפוך חשוב להקפיד לשמן את כלי הבישול לפני סידור המנה והבישול/ אפייה שלה. אחרי סיום הבישול חשוב לתת למקלובה לנוח מעט, כרבע שעה, לפני שמנסים להפוך אותה אחרת סיכויי הקריסה עולים.

ולסיום כל מה שצריך להשלמת הארוחה הוא סלט רענן.


מקלובה שוארמה

חומרים- לכ- 6 מנות

½ ק"ג בשר הודו לשוארמה חתוך לרצועות
2 בצלים גדולים חצויים ופרוסים
2-4 כפות תבלין שוארמה
2-3 כוסות אורז בסמטי תלוי בכמות הסועדים
מים רותחים ( על כל כוס אורז 2 כוסות מים)
מלח ופלפל שחור
קורט כורכום

הכנה-
  • מחממים תנור ל- 180 מעלות.
  • במחבת ( או בסיר שאיתו נבשל על הגז אחר כך) מטגנים את הבצל עד להשחמה.
  • מוסיפים את ניתחי ההודו ומטגנים כשתי דקות יחד.
  • מתבלים בתבלין שוארמה ( אני שמה הרבה ממנו, 4 כפות כי אנחנו אוהבים וכן את האורז כמעט לא מתבלים כך שיש איזון בין שני החלקים של המנה).
  • מבשלים הכל יחד כחמש דקות. אין צורך לבשל יותר שכן הבשר ימשיך להתבשל עם המנה.
  • משמנים כלי פירקס אם מכניסים לתנור ( או סיר שיכול להכנס לתנור) או שמשתמשים באותו הסיר שבו הוכן הבשר ואז ניתן גם לבשל את המקלובה על הגז).
  • מכניסים את הבשר המוכן לתחתית הכלי ומעליו מפזרים את האורז בשיכבה אחידה.
  • מערבבים את התבלינים בתוך כמות המים הרותחים הדרושה ( 2 כוסות מים על כל כוס אורז) ובזהירות יוצקים אותם על האורז.
  • אם מכניסים לתנור אני אוהבת לשים עיגול נייר אפייה מעל המים, לכסות במכסה ולעטוף בנייר אלומיניום בכדי שאהיה בטוחה שלא בורחים האדים. על הגז לרוב מספיק רק נייר אפייה ומכסה הסיר כל עוד הוא אטום מספיק.
  • אופים בתנור בין 40 דקות לשעה. אם מבשלים על הגז חשוב לעשות זאת על אש נמוכה ולרוב 30-40 דקות מספיקות.
  • מוציאים מהתנור, נותנים למקלובה לנוח 15 דקות ואז הופכים אותה על צלחת הגשה גדולה. יש להזהר כי הסיר חם מאוד וחשוב לכסות את הסיר עם צלחת ההגשה ולהחזיק את שניהם יחד היטב עד למצב שהם הפוכים ( הסיר על הצלחת) ולחכות מעט, לתת למקלובה להשתחרר מהסיר ורק אז לנסות להרים את הסיר וקוות שהכל עומד טוב. אם לא עמד וקרס חבל אבל הטעם נשאר זהה....
  • להגיש עם סלט רענן.

את המתכונים אני נותנת לכם באהבה רבה.
אשמח מאוד לשמוע מכם- מה חשבתם, האם ניסיתם, הצליח? או חלילה לא? רוצים לדעת אם אפשר לשנות 
משהו? היה משהו לא ברור? כתבו לי בתגובות כך שאדע.

בתאבון
פז

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה