יום שלישי, 28 בינואר 2014

ממתק פאדג' שוקולד אנגלי

עברתי תקופה של עירעורים רבים, אני אחסוך לכם את כל הלבטים וזיגזוגים אך המסקנה הסופית היא שאין גיל להסבה מקצועית וגם אם נפרדים מחלומות זה לא תמיד לרעה..... כי הינה גיליתי מחדש את הלימודים ואני חוזרת לשורשים שלי - פיזיותרפיה, שעזבתי למען האפייה והעיצוב ועכשיו אני חוזרת אליה עם ניסיון חיים עשיר 
ושמחה רבה.

כבר כמה וכמה שבועות לא הכנסתי לכאן פוסט חדש ולרגל ההסבה אני אשתף אתכם במתכון שלי לממתק הפאג' האנגלי, המתכון נפלא וטעים, קל להכנה ונמס בפה עליו התבסס חלק מהחלום שלי ושמרתי אותו לעצמי זמן רב, אך עכשיו הינה הוא שלכם לשימושכם המושכל והאוהב.

כמו בהכנת ממתקים אחרים גם כאן צריך מד חום לסוכר וזהירות רבה בעבודה עם סוכר לוהט. זהו לא מתכון להכין עם הילדים!

בקלות רבה ניתן לגוון בטעמים ובתיבולים, קצת ניסוינות והשלמות בידכם. רעיונות כללים: שוקולד מריר וג'ינג'ר מסוכר, שוקולד לבן ופיסטוקים, שוקולד חלב וצימוקים שהושרו ברום ( המשקה לא התמצית חלילה), מריר ותפוז, מריר עם נגיעת קינמון ועוד ועוד.....

ציוד חיוני: מדחום לסוכר, סיר עמוק ( התערובת מבעבעת ועשויה לגלוש), מיקסר ידני, כפפות לתנור, לקקן עמיד בחום ( מסיליקון), תבנית 20*20, נייר אפייה.







פאדג' שוקולד אנגלי- שוקולד מריר ושבבי קקאו

חומרים
550 גרם סוכר
550  מ"ל שמנת 38%
2 כפות גלוקוזה ( חיוני כאשר משתמשים בשוקולד מריר, לא צריך כלל לשוקולד חלב או לבן)
150 גרם שוקולד מריר שבור לחתיכות קטנות או במטבעות.
30 גרם שבבי קקאו ( פולי קקאו גרוסים- להשיג בחנויות המתמחות)

הכנה
  • להכין את כל המצרכים בהשג יד.
  • לרפד תבנית או רינג מרובע 20*20 בנייר אפייה.
  • בסיר עמוק מניחים את הסוכר השמנת והגלוקוזה אם צריך. מדליקים את אש נמוכה ומערבבים את התכולה עד להמסה מוחלטת של הסוכר.
  • מגבירים את האש מכניסים את מדחום הסוכר ומחכים ( בסבלנות) עד שהטמפרטורה עולה ל- 118 מעלות. יש להמנע מערבוב של התערובת בשלב הזה. יש להזהר שכן התערובת מבעבעת והיא עלולה לגלוש כך שמומלץ לא לעזוב את הסיר לבד. אם יש צורך מורידים את עוצמת האש.
  • מכאן יש לעבוד בזריזות: כאשר התערובת מגיעה לטמפרטורה המדויקת מכבים את האש. מתחילים להקציף את התערובת במיקסר יד ומוסיפים מיד את השוקולד ממשיכים להקציף עד שהשוקולד נמס ( לא יותר מחצי דקה) מוסיפים את שבבי הקקאו ומעבירים במהירות לתבנית המרופדת. מישרים את פני הפאדג'.
  • משאירים בחוץ לקירור מוחלט של לפחות 4 שעות. ( בקיץ צריך לקרר במקרר שעתיים לפחות)
  • על קרש חיתוך מניחים את פלטת הפאדג' ללא נייר האפייה וחותכים לקוביות של 2*2 ס"מ.
  • מאחסנים בכלי אטום בטמפרטורת החדר ( בקיץ מומלץ להכניס למקרר). 








25 תגובות:

  1. את אלופה!!! והצילומים שלך כרגיל מדהימים!
    שיהיה המון בהצלחה, תהני ממה שאת עושה ואל תשכחי לטפטף לנו פוסטים מתוקים!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רב איריס יקרה!!!
      ברור שלא אשכח :-)

      מחק
  2. זה לא החזיק אצלנו מעמד אפילו יום אחד!!! כל רגע מישהו מאיתנו, גם אנחנו וגם הבנות, ניגש למקרר לנשנש אחד ופתאום לא נשאר כלום !!!
    פשוט מעולה :-)
    והמון המון בהצלחה בדרך החדשה :-)

    השבמחק
  3. נראה נהדר ושאלה: מה זה בדיוק שבבי קאקאו

    השבמחק
    תשובות
    1. הכוונה לפולי קקאו גרוסים- ניתן להשיג בחנויות המתמחות.
      ותודה על השאלה אני כבר מכניסה הסבר טוב יותר למתכון :-)

      מחק
  4. הכנתי את זה בדיוק לפי איך שהיה כתוב, יצא טעים, אבל אצלי זה לא מתקשה. נשאר חצי נוזלי.
    אשמח לדעת מדוע...

    השבמחק
    תשובות
    1. אם הכמויות שלך היו מדוייקות, הדבר היחידי שיכול להיות היא שלא הגעת לטמפרטורה הנכונה של 118 מעלות צלסיוס, שכן בטמפרטורה הזו התערובת מתקשה בדיוק במידה הנכונה לאחר התקררותה וזה נכון גם לקירור לטמפרטורת החדר.אם השתמשת במד-חום ואכן הגעת לטמפ' המדוייקת יתכן שהמד-חום לא מדוייק.
      אני מקווה שזה עוזר. אשמח לשמוע מה קרה בפעם הבאה.
      בהצלחה
      פז

      מחק
    2. הי פז.
      תודה על ההתייחסות והמענה.
      כנראה שצדקת.
      ניסיתי פעם נוספת, המד חום עלה ל 118 מעלות ואכן הכל יצא.
      התערובת התקשתה, פשוט נהנים מכל ביס.
      תטדה על העזרה.

      מחק
    3. הי פז.
      תודה על ההתייחסות והמענה.
      כנראה שצדקת.
      ניסיתי פעם נוספת, המד חום עלה ל 118 מעלות ואכן הכל יצא.
      התערובת התקשתה, פשוט נהנים מכל ביס.
      תטדה על העזרה.

      מחק
  5. וזה גם נראה לי כמו רעיון מתאים למשלוח מנות :)

    השבמחק
    תשובות
    1. אם כך אני אכניס גם את זה :-) טובים השנים מהאחד :-)

      מחק
  6. שאלה- אם אין לי מדחום כזה, יש אופציה אחרת למדוד?

    השבמחק
    תשובות
    1. אני לא מכירה דרך אחרת. אחרי שמכינים המון פעמים, אם יש אומץ, מזהים לפי המרקם- לי לא היה מעולם האומץ :-).

      מחק
  7. נראה מעולה וממש בא לי להכין!
    אין לי גלוקוזה, אבל אני יש לי סירופ תירס שאני יודעת שהואיכול להיותתחליף, האם יש לך מושג.
    האם לדעתך אפשר לערבב גם שוקולד חלב וגם מריר?

    תודה :)

    השבמחק
    תשובות
    1. כן סירופ תירס מתאים גם הוא. אפשר החלט להחליף שוקולד חלב המריר ואז צריך להוריד את הגלוקוזה/ סירופ תירס לגמרי. אם עושים חצי חצי אז כדאי לשים רק חצי כמות גלוקוזה/ סירופ.
      בהצלחה :-)

      מחק
  8. האם אפשר להוריד את כמות הסוכר? האם אפשר להחליף באבקת סוכר?

    השבמחק
    תשובות
    1. הפחתה בכמות הסוכר תשנה את המרקם ולא בטוח שהממתק יתיצב או שהוא יצא קשה מידי.
      ולגבי אבקת סוכר מיותר גם מבחינת עלות וגם בשל אפשרות להבדל בתוצר הסופי.
      בקיצור המתכון כמו שהוא עובד ומצליח כל שינוי עשוי לשנות את התוצאה.

      מחק
  9. בבקשההה.. אני רוצה להכין את זה עכשיו אבל אין לי שבבי קקאו ואין בשום מקום שקרוב אליי... אפשר להחליף את זה בקקאו רגיל אבקה?

    השבמחק
  10. תחליף לשבבי קקאו?

    השבמחק
    תשובות
    1. אפשר גם בלי שבבי קקאו. לא חיביים אותם כלל. אפשר במקום גרירת קליפת תפוז, וגם זה לא חובה. הפאדג' טעים גם רק במתכון הבסיסי.

      מחק
    2. ודרך אגב ביום חם ולח כמו היום מומלץ לעבוד עם מזגן דולק אחרת שלב הבישול יקח יותר זמן, לפעמים כשמאוד לח זה יקח הרבה הרבה יותר זמן :-) בהצלחה

      מחק
  11. תודה רבה
    רק רציתי לשעת מה יקרה אם לא אוסיף גלוקוזה?
    או יותר נכון מתי כן כדאי להוסיף כשמכינים פודינגים קרמים וכו..
    מרוב שנראה טוב אכין בע"ה לבת מצווה של הבת שלי:)

    השבמחק
    תשובות
    1. במקרה הזה ללא גלוקוזה הפאדג' עשוי לצאת קשה מידי ולא במרקם הנכון.
      ובד"כ גלוקוזה עוזרת לשמור על מרקם אחיד שנשמר לאורך זמן ופחות מושפע משינויים. אך זה תלוי בכל מתכון לגופו ואין ממש משהו קבוע שאני מכירה שמגדיר מתי וכמה לשים באיזה מתכון.
      בהצלחה ומזל טוב
      פז

      מחק
    2. במקרה הזה ללא גלוקוזה הפאדג' עשוי לצאת קשה מידי ולא במרקם הנכון.
      ובד"כ גלוקוזה עוזרת לשמור על מרקם אחיד שנשמר לאורך זמן ופחות מושפע משינויים. אך זה תלוי בכל מתכון לגופו ואין ממש משהו קבוע שאני מכירה שמגדיר מתי וכמה לשים באיזה מתכון.
      בהצלחה ומזל טוב
      פז

      מחק