יום שישי, 25 בנובמבר 2011

עוגות על מקל Cake Pops או תחליף לעוגת קרם

המורה של מאיה ביתי, אילן שלח לכל ההורים לפני כמה ימים מייל בו הוא מבקש, כמעט מתחנן- "אנא בימי הולדת אל תשלחו עם הילדים עוגות קרם" ועוד לפני שהמשכתי לקרוא התחלתי לדמיין את הדרך שעוברת עוגת הקרם מהבית עד שהיא מגיעה ליעדה – פיות ילדנו המצפים. ראיתי הרבה בלגן, המון לכלוך, ילדים משועשעים, אך לא פחות מבוגרים מוטרדים שרידי עוגה וקרם על כל חולצה ברדיוס של 10 מטר על הרצפה ועל השולחנות. כדי לעזור לאילן, למורים אחרים, למנקים המסורים ולכל מי שעושה כביסה אני מציעה לכם מתכון שונה מהעוגה הרגילה שיקלו על ההגשה, יגוונו את השגרה,יפתיעו את הילדים ויהיו טעימים גם למבוגרים.

המתכון הוא של Cake Pops כדורי עוגה על מקל, מאוד אופנתיים כיום בעולם  ואחרי אימון קל אף לא קשים להכנה, המתכון הזה טעים במיוחד, מורכב מחומרים זמינים ואם רוצים אפשר לוותר על המקל ולהישאר רק עם כדורי עוגה עסיסיים מצופים בשוקולד שמתפצח בנעימים בפה.

מי שמעוניין לראות עוד דוגמאות מדהימות ל- Cake Pops מוזמן להיכנס  לאתר bakerella.com ולראות מה ניתן לעשות כשיש הרבה זמן פנוי וחשק להשקיע.






Cake Pops

חומרים: (לכ- 40 כדורי שוקולד)
שתי עוגות שוקולד קנויות ( 400 גרם כל אחת) –( כמו עוגת הבית של אוסם) או אם רוצים כל עוגת שוקולד בחושה ביתית – במשקל סופי של כ- 800 גרם (כשתי תבניות אינגליש קייק)

לגנאש: קופסת שמנת מתוקה (250 מ"ל)
          300 גרם שוקולד מריר או חלב

לציפוי: 500 גרם שוקולד מריר
          2 כפות שמן קנולה
          סוכריות צבעוניות לעוגות

חומרים נוספים: מקלות לסוכריות (להשיג ב"סער" גן שמואל ובחנויות המתמחות)- לא חובה
                      עטרות נייר בגודל בינוני

הכנה:

  • ליצירת הגנאש- בסיר קטן על אש נמוכה חממו את השמנת המתוקה עד לסף רתיחה הסירו מהאש והוסיפו 300 גרם שוקולד ותוך ערבוב עדין המיסו את השוקולד לחלוטין.
  • בקערה גדולה פוררו את העוגה המוכנה לפירורים קטנים ואחידים ככל האפשר.  
  • בהדרגה הוסיפו את הגנאש לפירורי העוגה – מאוד יתכן שלא תצטרכו להשתמש בכולו. בעזרת כף ערבבו את הפירורים והגנאש עד ליצירת תערובת לחה שניתם ליצור ממנה כדורים. בשלב זה חשוב להקפיד לא להרטיב את פירורי העוגה מידי, בלילה רטובה מידי תקשה מאוד על העבודה ותפגום בתוצאה הסופית.
  • על תבנית אפייה שטוחה הניחו נייר אפייה. גלגלו מהתערובת כדורים בקוטר של כ- 4 ס"מ וסדרו אותם על נייר האפייה. הקפידו לדחוס היטב את הכדורים תוך כדי גלגול כך הם לא יתפרקו בהמשך וכן חשוב מאוד לעבוד עם ידיים יבשות, מים על הכדורים ימנעו מהשוקולד המומס מלצפות את הכדור.
  • הכניסו את הכדורים למקרר לכשעה או לפריזר לכ- 15 דק'.
  • בינתיים המיסו את שאר השוקולד במיקרוגל בעוצמה נמוכה למשך 45 שניות ערבבו מעט וחזרו על פעולה זו עד להמסה מוחלטת של השוקולד. הוסיפו לשוקולד את השמן ערבבו היטב והניחו לו להתקרר מעט בטמפרטורת החדר.
  • (לא חובה לבצע את השלב הזה אם לא רוצים להתעסק עם המקלות) בשלב זה אם רוצים את כדורי השוקולד על מקל-  כמו ה- Cake Pops המקוריים יש לטבול כס"מ מהמקל בתוך השוקולד המומס ולהחדירו לתוך כדור העוגה. הקפידו לא להכניס יותר מכ- 2 ס"מ של המקל לכדור. טבילת המקל בשוקולד מאפשר את חיבורו לכדור ומקל על המשך העבודה.
  • בשלב זה יש לטבול כל כדור בשוקולד המומס ובעדינות בעזרת כף או עם המקל אם החלטתם להשתמש       בו להוציא את הכדור לתת לעודפי השוקולד לטפטף ממנו חזרה לקערה ולהניח על המגש עם נייר אפייה. אם רוצים להוסיף קישוטי סוכריות זהו הזמן לפני שהשוקולד מתקשה.                                             
  • אם השוקולד המומס התקשה מידי ומקשה על הציפוי ניתן לחממו בשנית במיקרו לכ-10 שניות ולהחזירו למרקם נוזלי יותר ולהמשיך במלאכה
  • יש לחזור על שלב זה לכל הכדורים. בסיום מכניסים את הכדורים למקרר ולפני השימוש מניחים אותם בעטרות הנייר או אורזים כל אחד בנפרד.
  • ניתן לשמור כשלושה ימים במקרר.


המלצה:
את שאריות הגנאש והשוקולד המומס כדאי לנצל להכנת טראפלס שוקולד כפינוק לכם המבוגרים. יש להוסיף ככף ליקר שוקולד או ברנדי (לא חובה ) לערבב יחד את תערובות השוקולד והליקר. לקרר כשעתיים ולגלגל לכדורים קטנים, אותם מגלגלים אחר כך בתוך קקאו לא ממותק. ולאחסן במקרר עד לגמר המלאי.

להתראות בשמחות!

2 תגובות: