יום שבת, 21 בנובמבר 2015

עוגיות שורטברד וחברות מימים ימימה

וואו מרוב שיש לי מה לכתוב על הרביעיה שלנו נעתקו המילים ממקלדתי.

הן הדבר הכי קרוב לאחיות שיש לי, מאז שאני זוכרת את עצמי אני זוכרת אותן, שנים על שנים, מקומות, צחוקים, בני זוג, חתונות , עצבונות, משפחה, ילדים ובעיקר תמיד תמיד מישהו פנוי לתת חיבוק, עצה וגם את הזוית השונה. קרוב, רחוק בכלל לא שינה. גם לא אחרי 45 שנים ויותר.

אז פעם בכמה זמן מתארגן מפגש תמיד יש אוכל, תמיד יש על מה לדבר, תמיד יש שתיה ותמיד הלילה נראה קצר מידי והזמן עד למפגש הבא ארוך מידי.

אז הינה אחיותי האהובות המתכון לעוגיות שרציתן, עד לפעם הבאה.

שלכן תמיד באהבה רבה....




עוגיות השורטברד הן עוגיות סקוטויות מסורתיות. ה- short  משמעותו לא קצר אלא פריך ואכן עוגיות אלו פריכות במיוחד. יש להן מספר צורות אופיניות אני בחרתי את צורת אצבעות. אם רוצים שהן תשמורנה על צורתן טוב יותר ( ענין אסטטי בלבד) כדאי לאחר החיתוך והסידור על תבנית האפייה להכניס את התבנית למקרר למשך כ- 20 דקות ומשם ישר לתנור שחומם מראש, אני במקרה זה היתי קצרה בזמן ולכן צרת המלבן החד פחות בולטת.

עוגיות שורטברד סקוטיות

חומרים- לכ- 35 עוגיות
240 גרם חמאה
140 גרם סוכר דק דק (¾ כוס פחות כף)
330 גרם קמח (1/3 2 כוסות)
30 גרם קמח אורז ( 3 כפות)
קורט מלח
כפית תמצית וניל ( לא חובה)
סוכר דק דק לזריה לאחר האפייה

הכנה-
  • לחמם תנור לטמפרטורה של 190 מעלות. לרפד 2 תבניות אפייה עם נייר אפייה.
  • בקערת מקסר עם וו גיטרה לעבד יחד את החמאה והסוכר למשחה חלקה ואחידה.
  • לנפות את הקמחים ולערבב יחד ליצירת כדור בצק, יתכן שצריך יהיה להעזר בידיים בכדי לאחד הכל לכדור. חשוב בשלב זה לעבד עד לאיחוד ולהמנע מעיבוד יתר שיפגע מאוד בפריכות העוגיות.
  • מרדדים את כדור הבצק בין שני ניירות אפייה  לעובי של כ- ¼ 1 סנטימטר. בעזרת מזלג לחורר את כל שטח הבצק ( זה יוצר את הדוגמה האופינית של חורים על העוגייה). עם סכין חדה חותכים מלבנים של 2x6 סנטימטר. את השאריות שנוצרו מהיישור מרדדים מחדש וחוזרים על התהליך שוב.
  • מעבירים את העוגיות החתוכות לתבנית האפייה, מכניסים למקרר לכ- 20 דקות לקרור והתיצבות.
  • מכניסים את התבנית ישר לתנור שחומם מראש ואופים כ- 12 דקות עד להזהבה קלה.
  • מוציאים את התבנית מהתנור ומיד מפזרים מעל העוגיות סוכר דק דק. נותנים לעוגיות להתקרר מעט ומעבירים לרשת לקירור.
  • מאכסנים בכלי אטום בטמפרטורת החדר למשך כשבוע.

את המתכונים אני נותנת לכם באהבה רבה.
אשמח מאוד לשמוע מכם- מה חשבתם, האם ניסיתם, הצליח? או חלילה לא? רוצים לדעת אם אפשר לשנות 
משהו? היה משהו לא ברור? כתבו לי בתגובות כך שאדע.

בתאבון
פז

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה