יום שבת, 6 בספטמבר 2014

פרלינים קלילים לתקופת החגים

אפילו את עצמי אני מפתיעה השנה הינה עוד פוסט עם רעיון קל וטעים לקינוח לראש השנה- גם יפה וגם אפשר להכין מראש. זה נכון שבד"כ יותר פשוט להכין עוגה גדולה ולפרוס אותה על השולחן אך יפה ואולי נוח יותר להגיש ישר משהו קטן, שבתאוריה אפשר לאכול רק אחד כזה ( כל דקה אחד במשך ערב שלם.....) ולא חייבים ללכלך עוד כלים.

את הפרלינים הקלים האלו הכנתי בתוך עטרות אלומיניום שניתן לקנות בחנויות לכלים חד פעמיים. נוח לעבוד איתם שכן הם שומרים על צורתם גם כאשר ממלאים אותם בשוקולד המומס וקל לקלף אותם כאשר השוקולד מתקשה.

כאן הכנתי שוקולד מריר בטעמי ג'ינג'ר מסוכר, קפה ואגוז לוז עם בראס. אך בקלות ניתן להכינם בטעם שוקולד נטו או עם מעט קינמון לטעם אקזוטי יותר או עם תפוז או קצת צ'ילי מעקצץ ועוד ועוד כיד הדמיון הטוב והיצירתי שלכם.

כל מה שצריך להקפיד עליו הוא להתחיל עם שוקולד מצויין ואיכותי עם אחוזי קקאו מעל 56. להקפיד לחממו בעדינות על סיר כפול ( בן מרי) או במיקרו. במקרה זה אין חובה לטמפרר את השוקולד המסה פשוטה עם מעט חמאה ושמירה במקרר נותנת תוצאה יפה טעימה וקלה ומהירה להכנה.


באריזה יפה פרלינים אלו יכולים להיות מתנה מקסימה ומתוקה לשנה החדשה.







כוסיות שוקולד מממממ

חומרים- לכ- 20 עטרות אלומניום קטנות
200 גרם שוקולד מריר איכותי  
25 גרם חמאה

לטעמים אפשריים-
  • 2 כפיות קפה טורקי עם הל ( או בלי)
  • כ- 5 חתיכות ג'ינג'ר מסוכר חתוכות לחתיכות קטנות
  • אגוזי לוז שלמים+ 2 כפות בראס לוז ( חתיכות אגוזי לוז מסוכרות)
הכנה-
  • ממיסים את השוקולד והחמאה על בן מרי, סיר עם כ-5 ס"מ מים על הגז ומעליו קערת נירוסטה או זכוכית שאינה נוגעת במים ובה מניחים את השוקולד והחמאה ומערבבים בעדינות עד להמסה מוחלטת שלהם או שממיסים אותם במיקרו בפולסים של חצי דקה כל פעם.
  • לטעם קפה- לאחר שהשוקולד והחמאה נמסו מוסיפים את  2 כפיות הקפה ומערבבים היטב. לג'ינג'ר ולוז לא מוסיפים כלום בינתיים.
  • מעבירים את השוקולד המומס לשקית זילוף קטנה. חותכים את הקצה של השקית  ויוצרים פתח קטן מאוד        השוקולד נוזלי מאוד וכדי שהוא לא יתפזר לכל עבר חשוב שהפתח יהיה קטן שיאפשר לנו לשלוט על יציאתו.
  • מזלפים את השוקולד לעטרות. את טעם הקפה ממלאים עד הסוף. את הג'ינג'ר  והלוז ממלאים ל- 1/3 גובה שמים קוביית ג'ינג'ר או אגוז לוז וממשיכים ויוצקים את  השוקולד מעל עד למילוי העטרות. מניחים מעל פיסונת של ג'ינג'ר או מהבראס לאפשר לסועדים ולנו לזהות מה יש בכל אחד.


3 תגובות:

  1. יצא מצויין. אצלי היו ילדים אז שמתי בחלק עדשי שוקולד... למחרת.. במשרד הלכו עליהם מכות :)

    השבמחק
    תשובות
    1. כייף לשמוע :-) והרעין להוסיף עדשי שוקולד הוא טובבבב :-)

      מחק
  2. רעיון מדליק!
    את עטרות האלומיניום קילפת ובמקומם שמת עטרות נייר?

    השבמחק