יום חמישי, 21 ביוני 2012

אפייה ללא גלוטן מעולם לא היתה קלה יותר!!!

כאשר התברר שלפול, החצי השני שלי, יש רגישות לגלוטן נעצבתי עד מאוד. הצורך לשנות את כל הרגלי התזונה בבית היה לא קל ומתסכל ביותר. למרות מאמצי הבלתי נלאים, אפילו לחובבת אפייה כמוני היו כישלונות רבים מאוד. בשלב הראשון היה הצורך להצטייד בחומרי גלם מיוחדים, שכן רוב המתכונים ללא גלוטן מצריכים סוגי קמח שונים, וחומרים נוספים שונים לשיפור הטעם ואיכות האפייה והצריכו מלאי גדול של אין סוף חומרים ייחודיים. לאחר כל זה רוב המתכונים היו מאכזבים מאוד מבחינת הטעם והמראה ורבים מספור מצאו את דרכם ישירות אל הפח.
כל זה היה נכון עד שיצא "קמח תמי" שכיום ניתן לקנות בניצת הדובדבן ועוד חנויות טבע. הקמח פותח על ידי תמי בן דוד, בעלת הבלוג קולינריא. תמי בתושייה רבה פיתחה קמח מופלא ללא גלוטן המחליף קמח רגיל אחד לאחד, כך שכל מתכון שאהבתם עם גלוטן ניתן כיום להכין  ללא גלוטן. "קמח תמי" מכיל את כל מגוון המצרכים שצריך לאפייה מוצלחת ללא גלוטן. על האריזה נאמר שאין טעמי לוואי וזה נכון, אך אני הרגשתי ריח לוואי לפני האפייה הריח נעלם לאחר האפייה וכל מה שהכנתי ממנו יצא טעים מאוד וקרוב למאפה המקורי עם הגלוטן הן מבחינת מירקם והן מבחינת טעם.
עם "קמח תמי" ניתן להכין את כל העוגות הבחושות הרגילות שלכם, פוקצ'ות, פנקייקים ועוד. המתכון היום הוא של עוגיות פריכות עם "קמח תמי".

תודה לך תמי והצוות המופלא הקלתם עלי מאוד.



עוגיות פריכות ללא גלוטן
חומרים:
300 גרם קמח תמי ( או קמח רגיל אם רוצים גלוטן)
200 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות קטנות
100 גרם סוכר
חלמון ביצה
1/2 כפית תמצית וניל
אם יש צורך 2-3 כפות חלב
לגיוון: חופן שוקולד צ'יפס
או אגוזים קצוצים או סוכר דמררה לציפוי.
הכנה:
·         בקערה להניח קמח, חמאה וסוכר ועם הידיים לעבד לפירורים.
·         להוסיף חלמון ותמצית וניל ואם יש צורך להוסיף מהחלב בהדרגה עד ליצירת כדור בצק.
·         אם רוצים בשלב זה ניתן להוסיף שוקולד צ'יפס או אגוזים לבצק.
·         לחלק את הבצק לשנים או שלושה חלקים. לגלגל כל אחד לגליל. בשלב זה ניתן לגלגל את הגליל באגוזים או בסוכר דמררה לעטוף בניילון נצמד ולהכניס למקרר לכשעה או לפריזר עד לשלושה חודשים.
·         לחמם תנור ל- 190 מעלות.
·         להוציא את גלילי הבצק לפרוס לפרוסות בעובי של כ- 1/2 ס"מ לסדר על תבנית עם נייר אפייה.
·         לאפות 10-12 דקות עד שהעוגיות מזהיבות קלות.
·         לקרר היטב ולאכסן בכלי אטום.
בתאבון!!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה